1- ابراهیمی، قربانعلی ؛ بهنوئی گدنه، عباس. (1387). "بررسی جامعه شناختی گونه های هویتی در بین جوانان (مطالعه موردی بابلسر)"، فصلنامه مطالعات ملی؛ سال نهم، ش 1. صص127-150.
2- ادیبی، مهدی ؛ یزدخواستی، بهجت ؛ فرهمند، مهناز.(1387). "جهانی شدن با تاکید بر هویت اجتماعی جوانان شهر اصفهان"، فصلنامه مطالعات ملی، سال نهم، ش 3 ، صص99-118.
3- اشرفی، احمد.(1377). بررسی بی هویتی اجتماعی و گرایش به غرب، بررسی عوامل اجتماعی-فرهنگی موثر بر گرایش نوجوانان به الگوهای فرهنگ غربی (رپ و هوی مقال) در تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
4- اقائی، زهرا. (1386). تاثیر رسانه های جمعی بر احساس امنیت اجتماعی (مطالعه موردی شهر اصفهان)، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان.
5- بشیریه، حسین.(1383). عقل در سیاست، تهران: نشر نگاه معاصر.
6- تاجیک، محمدرضا. (1387). "رسانه و بحران در عصر فراواقعیت (با تأکید بر بحران هویت)"، پژوهشنامه علوم سیاسی، سال چهارم، شماره اول، صص51-83.
7- جنکینز، ریچارد. (1381 ). هویت اجتماعی، مترجم: تورج یاراحمدی، تهران: نشر شیرازه.
8- جوادی یگانه، محمدرضا ؛ عزیزی، جلیل. (1387). "هویت فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان شهر شیراز با توجه به عامل رسانه"، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال اول، ش ۳، صص183-213.
9- حافظ نیا، محمدرضا ؛ همکاران.(1385). "تاثیر جهانی شدن بر هویت ملی(مطالعه موردی دانشجویان دولتی تهران)"، فصلنامه ژئوپلتیک، سال دوم، شماره سوم، صص1-21.
10- حسین زاده، مکائیل.(1387). "بررسی رابطه سرمایه فرهنگی و هویت اجتماعی در بین دانشجویان تبریز"، فصلنامه مطالعات ملی، سال دهم، ش1، صص49-73.
11- ربیعی، علی.(1387). "رسانه های نوین و بحران هویت"، فصلنامه مطالعات ملی، سال نهم، ش 4، صص149-176.
12- رضوی زاده، نورالدین.(1385). "بررسی تاثیر رسانه ها بر تمایل به تغییر سبک زندگی روستایی"، فصلنامه علوم اجتماعی، ش 31.
13- زلفعلی فام، جعفر ؛ ابراهیم پور، داوود. (1387). "بررسی تاثیر صنعت فرهنگ بر هویت اجتماعی با تاکید بر بکه های تلویزیونی ماهواره ای"، رسانه، سال نوزدهم، ش4، صص175-201.
14- طالبی نژاد، محمدرضا.( ۱۳۶۸). روا ن شناسی ارتباط، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
15- عباس قادی، مجتبی.(1387). "بررسی رابطه استفاده از اینترنت و هویت دینی کاربران"، فصلنامه رسانه، سال هیجدهم، ش1، صص173-197.
16- عریضی، فروغ السادات ؛ وحیدا، فریدون ؛ دانش، پروانه.(1385). "ماهواره و هویت جنسی دختران جوان"، مجله جامعه شناسی ایران، ش2، صص76-100.
17- عزیزی، جلیل ؛ زاهد، سعید. (1387). "جوانان و هویت تاریخی و جغرافیایی"، فصلنامه مطالعات ملی، سال نهم، ش4، صص127-148.
18- قاسمی، وحید. (1388). مدل سازی معادلات ساختاری در پژوهش های اجتماعی، تهران : نشر جامعه شناسان.
19- قطبی، علی. (1387). "مفهوم هویت و معماری امروز ایران"، آیینه خیال، ش 10، صص78-83.
20- گودرزی، حسین. (1384). جامعه شناسی هویت در ایران، تهران: موسسه مطالعات ملی.
21- گیدنز، آنتونی.(1378). تجدد و تشخص: جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، مترجم: ناصر موفقیان، نشر نی.
22- لیتل جان ، استیفن. (۱۳۸۴). نظریه های ارتباطات، ترجمه مرتضی نوربخش ، تهران: انتشارات جنگل.
23- معیدفر، سعید ؛ شهلی بر، عبدالوهاب.(1385). "جهانی شدن و شکل گیری سیاست فرهنگی محلی: مصرف رسانه ای بلوچ های ایران و چالش های هویت قومی و هویت ملی"، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سال 15، ش 56-57، صص183-207.
24- معینی علمداری، جهانگیر.(1384). "هویت و مجاز: تاثیر هویتی اینترنت"، فصلنامه مطالعات ملی، سال ششم، ش4، صص107-123.
25- ملکی، امیر ؛ عباسپور، علیرضا (1388). "بررسی جامعه شناختی نگرش جوانان نسبت به هویت ملّى و مؤلفه هاى آن"، فصلنامه دانش انتظامی، - سال دهم - شماره دوم، صص 159-176.
26- منتظرقائم، مهدی.(1379). "رسانه های جمعی و هویت"، فصلنامه مطالعات ملی، سال دوم، ش4،صص 251-270.
27- مهدی زاده، شراره.(1384). "تلویزیون مخاطب و نگرش نو"، مجله جامعه شناسی ایران، دوره ششم، ش 4، صص185-211.
28- نوچه فلاح، رستم. (1386). هویت، واقعیتی ثابت یا سیال، در هویت و بحران هویت، به اهتمام علی اکبر علی خانی، تهران: پژوهشکده علوم انسانی، فرهنگ و مطالعات جهاد دانشگاهی.
29- وارد، گلن. (1387). پست مدرنیسم، ترجمه قادر فخر رنجبری و ابوذر کرمی، تهران نشر ماهی.
30- Chandler, Daniel (2004)”Cultivation Theory”, in: http://www.aber.ac.uk&media/Dukuments/short/ultiv.html
31- Fernnandez, John (2003) the Effects of Media and Postmodern Culture on the Ethnic and Social Identities of Urbon Mexican American High School Studens, USA: Los angeles University.
32- Gerbner , George (2000)” Cultivation Theory : Cultural Indicators Project”, Online. http://www.nimbus. Temple. Edu/ gerbner/ ci html
33- Hall, Stuart (1996) the Question of Cultural Identity, Cambridge: Polity Press.
34- Jacobson, Jay (1998) Islam in Transition, London: Routledge.
35- Jansson, André (2002) “The mediatization of consumption: towards an analytical framework of image culture”, Journal of Consumer Culture, Vol. 2, No. 1.
36- Kellner, Douglas (1996) Television, Advertises and the Constructim of Postmodern Identity, London Rutledge publication.
37- Penna, Sue & Obrien, Martin (1999) Theorizing Modernity, London: Logman.
38- Phinney, Jean (2001) “ethnic identity, immigration, and well-being: an interactional orespective”, Journal of Social issues, Vol. 57, No.3.
39- Severin, Werner & Tankard, James (1992) Communication theories origins methods and uses in the mass media, New York, Longman.
40- Smith, Marc & Kollock, Peter (1999) Communities in Cyberspace, London: Routledge.
41- Tan, Alexis & Tan, G K. (1987) “American TV in The Philippines: A test of Cultural impact“, Journalism quarterly, Vol(64).
42- Turner, John (1998) The Structure of Sociological Theory (6th edition), London: Wadsworth Publishing Company.
43- Turner, John (1982) “Towards a Cognitive redefinition of the social group”. In .Hajfel (ed) social identity and inter group relation, Cambridge university press.
44- Wood, Ward. (2002) Understanding Identity, London: Arnold Press.