برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران. (1385). تهران. سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
خوینژاد، غلامرضا. (1380). روشهای پژوهش در علوم تربیتی. تهران. انتشارات سمت.
دیاموند، رابرت ام. (1385). برنامهریزی درسی و تدوین طرح درس در آموزشعالی. ترجمه کورش فتحی واجارگاه. تهران. کوروش چاپ.
راتکلیف، جی ال. (1376). برنامه درسی: دوره کارشناسی. ترجمه بابک نصیری، مندرج درگزیده مقالات دایرهالمعارف آموزشعالی. جلد اول. تهران. موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی.
شاخصهای ارزیابی آموزشعالی در جمهوری اسلامی ایران. (1384). تهران. هیئت نظارت و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی.
شارع پور، محمود. و همکاران. (1387). بررسی شاخصهای کیفیت در آموزشعالی بر مبنای تحلیل شایستگیهای کانونی. مجله آموزشعالی ایران. شماره اول. 55-31.
شریعتزاده، مهدی. و همکاران. (1383). انطباق و سازگاری دو جانبه بین نظام آموزش متوسطه کشاورزی و توقعات بازار کار. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی. شماره 34. 55-71.
عزیزی، نعمتالله. (1383). اشتغال و آموزشعالی. دایرهالمعارف آموزشعالی. تهران. وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری.
فرمان، باربارا. (1383). فلسفههای آموزشعالی. ترجمه حمیدرضا آراسته، مندرج در دایرهالمعارف آموزشعالی: نادرقلی قورچیان و همکاران ( ویراستاران). تهران. بنیاد دانشنامه فارسی.
قاسمی، جواد. و همکاران. (1388). تحلیل راهکارهای اجرای موفقیتآمیز خدمات برون دانشگاهی از دیدگاه اعضای هیاتعلمی دانشکدههای کشاورزی ایران. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزشعالی شماره 52. 104-81
قانعیراد، محمد امین.( 1383). توسعه ناموزون آموزشعالی: بیکاری دانشآموختگان و مهاجرت نخبگان. مجله رفاه اجتماعی. شماره 15. 208-169
کلاین، فرانسیس. (1387). الگوهای طراحی برنامهدرسی. ترجمه محمود مهرمحمدی. مندرج در: محمود مهرمحمدی( پدیدآورنده و همکاران). برنامهدرسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. مشهد. آستان قدس رضوی.
گروه مطالعات تطبیقی و نوآوری موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی(1377). مقدمهای بر تغییر ساختار و فرایند برنامهریزی درسی در آموزشعالی( گزارش).
مومنی مهموئی، حسین. (1386). برنامهریزی درسی مبتنی بر شایستگی در آموزشعالی: گامی در جهت اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاهها. فصلنامه رویش. شماره 19. 20-33.
مهرعلیزاده، یداله و آرمن، سید عزیز. (1386). بررسی بازار کار دانشآموختگان مقطع کارشناسی در دانشگاههای دولتی ایران. مجله دانشور رفتار. شماره 26. 86-73.
میتر، و. (1376). آموزش و پرورش مقایسهای. ترجمه غلامعلی سرمد. مندرج در گزیده مقالات دایرهالمعارف آموزشعالی. جلد اول. تهران. موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزشعالی.
وبر، لوک ای. و همکاران. (1380). دانشگاه، رسالتها و ارزشها. ترجمه مهدی عباسی. تهران. وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری.
Aracil, A.G. & Velden, R. (2008). Competencies for young European higher education graduates: Labor market mismatches and their payoffs. Higher Education. 55. 219-239.
Allen, J., Ramaekers, G. & Velden, R. (2005). Measuring competencies of higher education graduates. New Direction for Institutional Research. 126. 49-59.
Biesma, R. G. et al. (2007). Using conjoint analysis to estimate employers preferences for key competencies of master level Dutch graduates entering the public health field. Economics of education Review. 26. 375-386.
Blackstone. T. (2001).Why learn? Higher education in a learning society. Higher Education Quarterly. 55. 175-184.
Brennan, J. (2008). Higher education and social change. Higher Education.10. 1-13.
Chatterton, P. & Goddard, J. (2000). The response of higher education institutes to regional needs. European Journal of Higher Education. 35 (4). 476-496.
Cox, S. & King, D. (2006). Skill sets: an approach to embed employability in course design. Education and Training. 48 (4). 262-274.
Crosthwaite, I. & Cameron, P. L. & Lister. J. (2006). Balancing progresses and content in a project centered curriculum: In pursuit of graduate attributes. Education for Chemical Engineers. 1. 1-10.
Domask, J. J. (2007). Achieving goals in higher education. International Journal of Sustainability. 8 (1). 53-68.
Ferrin, B. G. & Landeros, R. & Reck, R. F. (2001). Integrated supply matrix management: A TQM approach for curriculum development. International Journal of Physical Distribution and Logistics. 31 (7/8). 520-536.
Gooler. D. G. & Grotelueschen, A. (1991). Accountability in curriculum development. Curriculum Theory Network. 7. 27-34.
Gornitzka, A. (2000). National policies concerning the economic role of higher education. Higher Education Policy. 13. 255-230.
Hoecht, A. (2006). Quality assurance in UK higher education: Issues of trust, control, autonomy and accountability. Higher Education. 51. 541-563.
Kitagawa, F. (2003). New mechanisms of incentives and accountability for higher education institutions: linking the regional, national and global dimension. Higher Education Management and Policy. 15 (2). 99-114.
Leveille, D. E. (2005). An emerging view on accountability in American higher Education.Research & Occasional Paper Series: centre of studies in higher education.
Middaugh, M. F. (2007). Creating a culture of evidence: academic accountability at the institutional level. New Directions for Higher Education. 140. 15-28.
Morley, L. (2001). Producing new workers: Quality and equality and employability in higher education. Quality in Higher Education. 7 (2). 131-138.
Neave, G. (1980). Accountability and control. European Journal of Education. 15 (1). 49-60.
Ornestine, A. C. (2006). Contemporary issues in curriculum. Allyn and Bacon.
Rae, D. (2007). Connecting enterprise and graduate employability. Education & Training. 49 (8/9). 605-619.
Randall, J. (2002). Quality assurance: Meeting the needs of the user. Higher Education Quarterly. 56 (2). 188-203.
Robley, W., Whittle, S. & Murdoch- Eaton, D. (2005). Mapping generic skills curricula; outcomes and discussion. Journal of further and Higher Education. 29 (4). 321-330.
Salmi, J. (2007). Autonomy from the state versus to responsiveness to market. Higher Education Policy. 20. 233-242.
Saunders, M. & Machell, J. (2000). Understanding emerging trends in higher education curricula and work connections. Higher Education Policy. 13. 284-302.
Scott, J. C. (2006). The mission of the university: medieval to postmodern transformation. The Journal of Higher education. 77 (1). 1-39.
Seagraves, L., Kemp, I. J. & Osborne, M. J. (1996). Are academic outcomes of higher education provision relevant to and deliverable in the workplace setting?. Higher Education. 32. 157-176.
Smith, A. J., Collins, L. A. & Hannon, P. D. (2006). Embedding new entrepreneurship programmes in UK higher education institutions. Education & Training. 48 (8/9). 555-567.
Teichler, U. (2001). Mass higher education and the need for new responses. Tertiary Education and Management. 7 (1). 3-7.
Tynjala, P;. Walimaa, J. & Sarja, A. (2003). Pedagogical perspectives on the relationships between higher education and working life. Higher Education. 46. 147-166.
.Well-Strand, A. (2000). Knowledge production, service and quality: higher education tension in Norway. Quality in Higher Education. 6 (3). 219-230.
Whittle, S. R. & Eaton. M. (2005). Curriculum 2000: Have changes in sixth form Curricula affected students key skills?. Journal of Further and Higher education. 29 (1). 61-70.
Yorke, M. (2004). Employability in the undergraduate curricula. Some student perspective. European Journal of Higher Education. 39 (4). 409-426.
Zekeri, A. A. (2004). College curriculum competencies and skills former essential to their careers. College Student Journal.38 (3). 412-422.